Målbeskrivelse for hoveduddannelsen maj 2014 PDF Word (Vil gælde primært for kursister startet i 2014 eller senere)
Konkretiseringslister til målbeskrivelsen maj 2014:
Konkretiseringsliste abdominal radiologi 15i
Konkretiseringsliste mammaradiologi nov 2014
Konkretiseringsliste muskuloskeletal april 14
Konkretiseringsliste neuroradiologi okt 14
Konkretiseringsliste onkoradiologi 15
Konkretiseringsliste pædiatrisk radiologi 15
Konkretiseringsliste thoraxradiologi 15
Radiologisk kompetencevurdering målbeskrivelsen maj 2014:
Radiologisk kompetencevurdering mini IPXOSATS april 2014
Alle Vejledning til brug af Mini IPXOSATS
UAO Vejledning til brug af Mini IPXOSATS
Målbeskrivelse for hoveduddannelsen oktober 2009 PDF
Logbog for hoveduddannelsen oktober 2009 PDF
Kompetencekort for Region Øst - hoveduddannelsesstilling (vejledning i brug)
- 360 graders evaluering (Vejledning til 360 graders evaluering)
- Lægekrævende røntgenundersøgelse
- Mammabilleddiagnostik checkliste
- "De bløde" kompetencer - ledelse, administration og undervisning
Generelle kurser LINK
Specialespecifikke kurser LINK
Forskningstræning LINK
Attestation til tidsmæssigt gennemført uddannelseselement
Evaluer din afdeling på www.evaluer.dk
Skemaer til vejledermøde findes på sst.dk (under "Vejledning og evaluering i den lægelige videreuddannelse" findes en række bilag i rtf-format, som kan benyttes til vejledersamtaler - specielt bilag A og B)
Oversigt over dokumentation der skal indsendes (2003-reglerne)
Uddannelsesprogrammer for Region Øst:
Bispebjerg - Gentofte - Herlev
Holbæk - Hvidovre - Rigshospitalet
Hillerød - Hvidovre - Bispebjerg
Køge - Roskilde - Rigshospitalet / Kompetencefordeling
Køge - Bispebjerg - Rigshospitalet
Næstved - Bispebjerg - Rigshospitalet
Næstved - Rigshospitalet - Slagelse
Slagelse - Rigshospitalet - Næstved
Uddannelsesprogrammer for Region Nord:
Sekretariaterne for lægelig videreuddannelse: Region nord - Region syd - Region øst
Afklaring af uddannelsesbegreber fra Sundhedsstyrelsen:
Landsdækkende er udarbejdet en målbeskrivelse, som beskriver specialet, uddannelsens opbygning, obligatoriske specialespecifikke kurser i hoveduddannelsen, hvilke emner der skal læres, samt måder til at lære og bedømme emnerne på.
Landsdækkende er også logbogen, hvor der i indledningen er nævnt eksempler på læringsredskaber. Desuden er der plads til underskrivning af opnåede færdigheder.
Region Nord, Syd og Øst har hver især udformet Uddannelsesprogrammer. Uddannelsesprogrammerne er specifikke for de enkelte uddannelsesforløb. Det fremgår her hvor, og i nogen grad hvornår, man skal lære hvilket emne. I de tre regioner er uddannelsesprogrammerne forskelligt sammensat, idet den tidsmæssige placering og varighed i forhold til store og mindre hospitaler er forskellig. Ligeledes er der forskellig grad af hjælpeinstrumenter til læring og vurdering.
Den individuelle uddannelsesplan udarbejdes af ansættelsesstedet og den uddannelsessøgende læge umiddelbart efter tiltrædelse i hver uddannelseselement. Den beskriver forventningerne til til kompetenceudviklingen for den enkelte læge og hvorledes denne kompetenceudvikling forventes at finde sted. (Sundhedstyrelsens “kompetencevurdering i Speciallæge uddannelsen“ juli 2007).
Elisabeth Albrecht- Beste
Hovedkursusleder
Overlæge, postgraduat klinisk lektor
PET/CT sektionen - afsnit 3982
Klinik for Klinisk Fysiologi, Nuklearmedicin og PET
Rigshospitalet
Blegdamsvej 9
Tlf 35 45 35 92
ssk-leder(a)drs.dk
Linda Schumann
Sekretær for hovedkursuslederen
Radiologisk klinik X2023, Rigshospitalet
Blegdamsvej 9, 2100 Kbh Ø
Tlf 35452657
ssk-sekr(a)drs.dk
Copyright © All Rights Reserved